Oldalak

2015. február 11., szerda

Rómeó és Júlia feldolgozás könyvekben

Most feltennék olyan könyveket, amik a Rómeó és Júliát dolgozzák fel, leírom a saját tapasztalataimat velük kapcsolatban. Ha Ti is olvastátok őket, várom a véleményeiteket megjegyzés formájában. :)

Suzanne Selfors: Mentsük meg Júliát!

Két Júlia, két külön világ, egyazon kétségbeesett elszántság... A tizenhét esztendős Mimi Wallingford Broadway hírneves Wallingford klánjának utolsó sarja. Olyan életet kapott a sorstól, amelyről a legtöbb lány csak álmodozni szokott: ő játszhatja a főszerepet a családi színház Rómeó és Júlia című előadásában. Miminek azonban nem a színjátszás a leghőbb vágya. Elszánt küzdelmet indít hát, hogy a forgatókönyvet félredobva végre nekivághasson az orvosi pályafutás új kihívásainak. A Verona városában élő Capulet család leányának, a tizennégy éves Júliának magányosan telnek napjai. Csapdába esett rabként örlődik a családot felörlő régi viszály, és anyja vasakaratának fogságában. Bármit képes lenne megtenni azért, hogy elkerülje a reá váró kényszerházasságot. Még attól sem riadna vissza, hogy betegséget színleljen – vagy valami sokkal veszélyesebbet. Az előadás alatt Mimi álmai végre valóra válnak: varázslatos módon megnyílik előtte a menekülés útja. Méghozzá nem is akárhová! Szívdöglesztő színpadi partnere, Troy Summer társaságában egyszer csak Shakespeare Veronájában találják magukat. Mimi megismerkedik a valódi Júliával, és többé nem hajlandó ölbe tett kézzel tűrni, hogy a történet tragikus véget érjen. Ám ha sikerül megmentenie új barátnőjét, ezzel megváltoztatja minden idők leghíresebb szerelmes meséjének végkifejletét is. Vajon Mimi és Troy megtalálhatja-e így a varázslatos visszavezető utat Broadway felé?
Személyes vélemény: Nekem megvan saját példányban, és már jó párszor el is olvastam. Meseszerű történet, engem mindig magával ragad, akárhányszor is veszem elő újra, az egyik kedvencem. Bele tudtam élni magam végig, ittam minden betűjét. A fogalmazása érthető és nagyon szép, persze, a történet vége sejthető, de vannak benne fordulatok, és a szereplők változatosak, mindenki különbözik, és pont ez a jó benne. Egy délután alatt ki lehet olvasni, nem bántam meg, hogy megvettem. Nagyszerűen feltalálják főhőseink magukat minden bajban, veszélyben, amikor mi, olvasók csak fogjuk a fejünket, hogy mi lesz most. Izgalmas, egy időtlen történet. Ha azon gondolkozol, megvedd vagy ne, én csak azt tudom tanácsolni, hogy biztos tetszeni fog. ;)


Robin Maxwell: Ó, Júlia!
Júlia előtt két út áll: szerelem nélküli, elrendezett házasság vagy lázadás. Az éles eszű lány, aki nemcsak rajongója Dante romantikus költészetének, de maga is verseket ír, nem hajlandó fejet hajtani a hagyományok előtt, és beletörődni a szülők akaratába, mint imádott barátnője, Lucrezia. Júlia sorsa örökre megpecsételődik, amikor egy álarcosbálon megismeri a családjával viszálykodó Monticecco család fiát, Rómeót. Robin Maxwell, az angol történelmi regények népszerű szerzője nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy újraírja Shakespeare egyik legnépszerűbb drámáját, a Rómeó és Júliá-t. Az írónő ezúttal is történelmileg hiteles regényt írt: a halhatatlan szerelmesek története Verona helyett a reneszánsz Firenzében játszódik. Miközben megismerhetjük a nyüzsgő város hétköznapjait, kibontakozik előttünk egy ifjú pár szerelmi története, amely nem kevésbé drámai és szívszorító, mint a nagy költőé, ám ezúttal azt is láthatjuk, mi zajlik a kulisszák mögött.

Személyes vélemény: Ez a könyv is megvan, számomra az eleje egy kicsit furcsa volt. Az olvasmánynak van egyfajta ritmusa, amit fel kell venni, de ha belerázódtál, akkor élvezhető. Ez egy teljesen más világot fest az olvasó elé, mint az előző könyv, valamennyivel komolyabb hangvételű, de csavaros és ahogy egyre többet olvassuk, annál jobban lehet izgulni, hogy mi is fog történni. Ez is tetszett, bár nem lett egy kedvenc. A szereplők annyira nem nőttek a szívemhez, bár tervezem, hogy újra olvasom hamarosan. Annak ellenére, hogy nem nyűgözött le annyira, nem bántam meg azt, hogy megvettem. Néhányszor megéri az olvasását, így is sikerült jó kikapcsolást nyújtania. Aki Rómeó és Júlia fan, annak ajánlom, számomra tényleg furcsa volt a stílusa, de megéri kézbe venni. :)

Anne Fortier: Júlia

Amikor Julie Jacobs egy kulcsot örököl egy páncéldobozhoz, amelyért Sienába kell mennie, megtudja, hogy a kulcs birtokában régi családi kincshez juthat. Hamarosan kanyargós és veszélye útra indul őse Giulietta élettörténetében, akinek egy Rómeó nevű ifjú iránti legendás szerelme alapjaiban rengette meg a középkori Sienát. Miközben sorra megismerkedik azoknak a családoknak a leszármazottaival, akik között véres viszály dúl Shakespeare drámájában, fokozatosan ráébred, hogy az átok -"Pusztuljon mindkét család!"- továbbra is él, s hogy ő a következő célpont. Balsorsától egyvalaki mentheti meg Julie-t, mégpedig Rómeó – de hol van Ő?

Személyes vélemény: Ez is megvan, drágább, és sokat vártam rá, de végül meglett. Egyszer elolvastam, de ezzel nem tudtam annyira azonosulni. A végére kezdtem belerázódni, és felvenni a könyv stílusát. Vannak múltbeli és jelenbeli események, és én maga Rómeó és Júlia történetére kíváncsibb voltam, mint a két másik főszereplőjére. Sajnáltam, hogy ilyen keveset ír róluk az írónő, és a sorsuk itt is tragikus, számomra az egy mínusz pont, hogy a történet felére Rómeót és Júliát "kiírta", azaz meghaltak, pedig ők érdekeltek a leginkább. A jelenben játszódó dolgokat nem mind értettem, és a főszereplő lány, Julie nem volt túl szimpatikus. Egy kicsit csalódtam benne, de ennek ellenére nem volt olyan rossz. Lehet élvezni a történetet, csak egy-két dologgal nem értek egyet, de ezt leszámítva örülök, hogy ezzel is bővült a kis Rómeó és Júlia-gyűjteményem. :) Ezt is ajánlom, aki szereti William Shakespeare tragédiáját. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése